Έχω σβήσει κατά λάθος τις φωτογραφίες σε κάποια posts γιαυτό βλέπετε μόνο ένα μαύρο κουτί.
Απολογούμαι... Θα προσπαθήσω να τις επαναφέρω σιγά - σιγά

Τρίτη 26 Απριλίου 2011

Κροτίδες το Πάσχα. Ένας πόλεμος που κρύβει κάτι περισσότερο από ένα έθιμο.



“καὶ ἰδοὺ σεισμὸς ἐγένετο μέγας· ἄγγελος γὰρ Κυρίου καταβὰς ἐξ οὐρανοῦ προσελθὼν ἀπεκύλισε τὸν λίθον ἀπὸ τῆς θύρας καὶ ἐκάθητο ἐπάνω αὐτοῦ.
ἦν δὲ ἡ ἰδέα αὐτοῦ ὡς ἀστραπὴ καὶ τὸ ἔνδυμα αὐτοῦ λευκὸν ὡσεὶ χιών.
ἀπὸ δὲ τοῦ φόβου αὐτοῦ ἐσείσθησαν οἱ τηροῦντες καὶ ἐγένοντο ὡσεὶ νεκροί.”

Ματθαίος 28:1-10

Με τα πιο πάνω λόγια περιγράφει τα γεγονότα που συνόδευαν την Ανάσταση του Χριστού ο Ματθαίος. “Σοκ και Δέος” στους εχθρούς! για να χρησιμοποιήσω μια σύγχρονη φράση που παραπέμπει αλληγορικά σε πρόσφατες στρατιωτικές επιχειρήσεις. Οι Εχθροί του Χριστού κατατροπώνονται με σύσσωμες όλες τις δυνάμεις της φύσης.

Από το λόγια αυτά του Ματθαίου ξεκίνησε ένα παλαιό έθιμο που φαίνεται να αναπτύχθηκε περισσότερο κυρίως την περίοδο της Τουρκοκρατίας στην Ελλάδα.
Βέβαια πυροτεχνήματα και κροτίδες  φαίνεται να χρησιμοποιούνται και σε άλλες χώρες που γιορτάζουν το χριστιανικό Πάσχα αλλά σε μικρότερη έκταση.
Οι Έλληνες με αφορμή το Πάσχα γόμωναν με εκρηκτική ύλη δοχεία, αυτοσχέδιους σωλήνες και άλλα και  προκαλούσαν εκρήξεις αναπαριστάνοντας  την ανάσταση του Χριστού σε συνδυασμό με το κάψιμο του Ιούδα  κατά την διαδικασία των εορτασμών. Το έθιμο συνδέθηκε σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας με την Ελληνική επανάσταση κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας  και διατηρείται μέχρι σήμερα κυρίως στην Επαρχιακή Ελλάδα στα Ελληνικά Νησιά και στην Κύπρο. 

Τα τελευταία Χρόνια στην Κύπρο το έθιμο φαίνεται να παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις ενώ εμφανίζεται αρκετές μέρες πριν το Πάσχα και συνεχίζεται αρκετές μέρες μετά.  Μόνο φέτος η Αστυνομία κατάσχεσε πέραν των 35 000 κροτίδων υψηλής ισχύος ικανών να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό ή και θάνατο.  Αριθμός που μαρτυρεί,  εάν υποθέσει κανείς και αυτές που δεν κατασχέθηκαν τον ανελέητο πόλεμο που εξελίσσεται τις μέρες του Πάσχα στους δρόμους των Κυπριακών πόλεων από νέους ανθρώπους που πολύ λίγο συνήθως έχουν να κάνουν με Θρησκευτική Πίστη ή την ρομαντική ιδέα της τήρησης ενός παραδοσιακού εθίμου.
Το “ Σοκ και Δέος”  εξαπολύεται στους Δρόμους της Κυπριακής Κοινωνίας  αλύπητα από εκατοντάδες οργισμένους νέους που ανακαλύπτουν ακόμα ένα επικίνδυνο και αυτοκαταστροφικό τρόπο να εκτονωθούν ή να αντιδράσουν.
Οι  Έλληνες τον 19ο αιώνα απόκτησαν μέσα από θυσίες και σκληρές μάχες την Ελευθερία τους. Οι νέοι της Κύπρου δυστυχώς μέσα στους δρόμους της σύγχρονης Κυπριακής Πραγματικότητας δεν  αποκτούν Τίποτε. Το “Σόκ και Δέος”  που προκαλούν  δεν αγγίζει τους γονείς τους εκτός εάν  καταλήξουν κατατεμαχισμένοι  στο σπίτι τους. Δεν αγγίζει Δυστυχώς τους Πολιτικούς ή τους  Ταξιθέτες της Κοινωνίας μας οι οποίοι ανησυχούν με κροκοδείλια δάκρυα τα οποία χύνουν με γελοίες δηλώσεις για την ευθύνη των γονέων κλπ.
 Κατά την γνώμη μου το φαινόμενο αυτό φανερώνει την εξωτερίκευση μιας  βαθύτερης  βαρβαρότητας στην πολιτισμένη κατά τα άλλα κοινωνίας η οποία ενσαρκώνεται στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της· τους νέους. Μεγαλωμένοι στην πραγματικότητα στο κυκλοθυμικό περιβάλλουν της Κύπρου, εμβολιασμένοι με μισαλλόδοξες επιθετικές τάσεις, απορροφώντας αφιλτράριστα την στυγνή οσμή της παγκοσμιοποίησης, της νέας τάξης πραγμάτων, αντικρίζοντας καθημερινά την αδιαφορία του κοινωνικού περιβάλλοντος, χρίζονται ξαφνικά ως πολέμαρχοι της γειτονιάς τους.
Τα αντίδοτα που υπάρχουν για εκτόνωση της ρηξικέλευθης  νεανικής τους  ενέργειας ανύπαρκτα. Οι αθλητικές εγκαταστάσεις κλειστές, οι τρόποι διακίνησης κλειδωμένοι, οι δημιουργικές δραστηριότητες κρυμμένες, οι εκπαιδευτικοί τους τα απογεύματα στις καφετέριες και τα πρωινά αγκυλωμένοι σε περίεργες εκπαιδευτικές, απαρχαιωμένες μεθόδους να περιμένουν με ανυπομονησία το τελευταίο κουδούνι  για να τους αφήσουν αφήνοντας μαζί πίσω τους κλειδαμπαρωμένα τα νεκρά άχρωμα “υποστατικά”. 

Και έτσι ο πόλεμος ξεκινά. Με αφορμή ένα έθιμο οι δρόμοι της Κύπρου, τα κλειδωμένα σχολεία, οι ακαλαίσθητες πλατείες πρασίνου των γειτονιών, τα αθλητικά γήπεδα,  μετατρέπονται σε αρένες μάχης. Μάχης που δυστυχώς τα μόνα θύματα θα είναι οι ίδιοι προσπαθώντας να κατοχυρώσουν ή να επιβάλουν την υπόσταση  τους, τη δύναμη τους, την εξουσία τους. 
Ο πόλεμος όμως αυτός αφορά όλους μας γιατί προδίδει τις πραγματικές Αρχές που μας διέπουν  και όσο δεν τον παίρνουμε στα σοβαρά θα προκαλεί συνεχώς θύματα.
Θύματα που συνήθως είναι οι ίδιοι οι  νέοι άνθρωποι έστω και εάν η μάχη αυτή  δεν θα έπρεπε να είναι δική τους!  

Κείμενο: Αντρέας Χατζηγεωργίου
Φωτογραφία : Αντρέας Χατζηγεωργίου

Πηγές :
Το Κατά Ματθαίο Ευαγγέλιον
Το διαδίκτυο.

Το Αντίθετο του Θρησκευτισμού

Το Αντίθετο του Θρησκευτισμού / πνευματισμού δεν είναι ο υλισμός αλλά ο ανθρωπισμός

Αντρέας

Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2010

Σάββατο  πρωί 09/10/2010
Πήρα Μια βόλτα τον γιο μου στο ΓΣΟ στην Παραλία της Λεμεσού (το οποίο τώρα ονομάζεται Φυτίδειο Αθλητικό Κέντρο), στην Περιοχή του παιδότοπου.

Η Κατάσταση για ακόμα μια φορά ήταν απαράδεκτη!
Οι Φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους ... 

εδώ παίζουν τα παιδιά μας :


















Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2010

«Ένα ττόκκα μούχτι...»

Η Χειραψία• κοινωνική πράξη που αφορά την φυσική επαφή μεταξύ ανθρώπων η οποία καθιερώθηκε αρχικά μεταξύ ανδρών και σήμαινε την φιλική προσέγγιση ή την προσέγγιση χωρίς επιθετικές – εχθρικές διαθέσεις. Αργότερα επεκράτησε με αρκετές παραλλαγές και στα δύο φύλα.
Η Χειραψία εκφράζει σήμερα την ανάγκη για φυσική επαφή μεταξύ των ανθρώπων, την ένδειξη εκτίμησης ή και αγάπης, την συμπαράσταση, την αλληλεγγύη, την κατανόηση. Το «χάρικα» που σε είδα, την ενίσχυση του λόγου, της ευχής.
Η δυνατή χειραψία, το ασυγκράτητο σφίξιμο του χεριού και ευθύτητα στο βλέμμα φανερώνουν συνήθως ειλικρίνεια και αποφασιστικότητα, η απαλή αλλά παρατεταμένη χειραψία ενέχει τρυφερότητα ή και ερωτική διάθεση. Η μοναδική αίσθηση της αφής ενεργοποιείται μέσω της χειραψίας και αποτελεί, έστω και αν τις περισσότερες φορές διεξάγεται τυπικά, την πρωτόγονη ανάγκη για αναγνώριση - συνύπαρξη - συνεύρεση. Η Αρχέγονη αυτή αίσθηση διατηρείται και εκφράζεται μεταξύ άλλων και με την χειραψία.
Η οπτική επαφή μεταξύ των ανθρώπων έχει κωδικοποιηθεί και εκλογικευτεί για να χωρεί σε καλούπια, σε κοστούμια, στην μόδα ακόμα και στην οθόνη ενός υπολογιστή. Η ακουστική επαφή λιγότερο έχει και αυτή χωρέσει σε καλώδια , έχει οριοθετηθεί με γλώσσες, έχει αναλωθεί σε άθλιους επιφανειακούς στοίχους.
Δεν είναι εύκολο να συμβεί αυτό με την αφή. Δεν μπορείς να κρύψεις το κρύο χέρι, να μην ξεχωρίσεις το βίαιο ή αντίθετα το απαλό άγγιγμα. Το στρες την αναποφασιστικότητα ή την αδιαφορία μιας χαλαρής χειραψίας. Η ανθρώπινη φύση υφίσταται μέσα από την φυσική επαφή.
Χωρίς την φυσική επαφή δεν υπάρχει ανθρώπινη φύση.
Αν έχω 10 συνεργάτες που δεν μπορώ τους κτυπήσω στον ώμο ή τους σφίξω το χέρι είναι σαν να μην τους έχω. Αν έχω 100 συγγενείς που ποτέ δεν τους αγκαλιάζω ή τους φιλώ δεν τους έχω. Αν έχω 1000 φίλους στο FACEBOOK που ποτέ δεν τους αγγίζω τότε δεν τους έχω δεν είναι φίλοι μου.

Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

Είμαι Περίεργος....

Θα μπορούσαμε άραγε σαν ελληνοκυπριακή κοινότητα να φτιάχναμε ένα σχέδιο λύσης για το Κυπριακό μόνοι μας; Δηλαδή εμείς οι Ελληνοκύπριοι. Που θα ελάμβανε υπόψη τις πραγματικότητες του σήμερα ; Και θα συμφωνούσαμε με αυτό όλοι οι Ελληνοκύπριοι;
Ένα σχέδιο που θα το επεξεργάζονταν ας-πούμε αρχικά οι πολιτικοί και οι “ειδήμονες” και θα το έδιναν μετά σε όλους τους Ελληνοκυπρίους απλούς πολίτες για προβληματισμό.
Θα καταφέρναμε να φτιάξουμε κάτι κοινά αποδεκτό;

Τώρα θα μου πείτε, και γιατί να το κάνουμε αυτό . Από μας εξαρτάτε η Λύση του Κυπριακού;
Απάντηση: Όχι βέβαια, δεν εξαρτάται μόνο από μας. Αλλά σε τι θα βοηθούσε....
  • Θα ήταν μια καλή άσκηση για τους Πολιτικούς μας
  • Θα ήταν μια καλή Άσκηση για μας, για να δούμε στην πράξη πως θα μοιάζει το κράτος με μια πιθανή λύση του Κυπριακού.
  • Θα ήταν θεωρητικά μια κοινή βάση για τους Ελληνοκυπρίους που θα τους βοηθούσε να καθορίσουν επιτέλους τι θέλουν και ποιες είναι οι “κόκκινες τους γραμμές” (έτσι για να χρησιμοποιήσω την αγαπημένη φράση κάποιων).
  • Θα ήταν ένα σημαντικό εγχειρίδιο για την εξωτερική μας πολιτική και θα εξέφραζε με σοβαρότητα την αντίληψη μας για την λύση του Κυπριακού προς τα έξω,
    Αυτά είναι μόνο μερικοί λόγοι από τους οποίους θα ήταν κατά την γνώμη μου χρήσιμο να γίνει.
    Θεωρώντας ότι το Υφιστάμενο Σύνταγμα του ενιαίου κράτους είναι αδύνατον πλέον να εφαρμοστεί
    Θεωρώντας ότι οποιαδήποτε σχέδια των Ηνωμένων εθνών (ΠΧ ιδέες Γκάλη, Σχέδιο Αναν) έχουν ουσιαστικά απορριφθεί από την Πλειοψηφία,
Δεν θα ήταν χρήσιμο άραγε να έχουμε κάτι χειροπιαστό; Έστω σαν “draft” κείμενο κοινά αποδεκτό;

Γιατί μέχρι τώρα δεν έχουμε κάτι τέτοιο;
Γιατί οι περισσότεροι αγνοούμε τι είναι η Ομοσπονδία και με πια μορφή θα μπορούσε (αν μπορούσε) να εφαρμοστεί στην Κυπριακή πραγματικότητα,
Γιατί δεν ξέρουμε τι σημαίνει στην Πράξη αυτό που λέμε Πολιτική Ισότητα των δύο Κοινοτήτων (εάν αυτό το πράγμα θα υπάρχει)
Γιατί δεν έχουμε τόσα χρόνια κάνει κάτι τέτοιο.
Παρακαλώ βοηθήστε με.

Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009

Τι λέτε ό Εθνικός μας υμνος να γίνει κάπως έτσι ...




Μεγάλωσα αφημένος σε ένα μάτσο υποστατικά., τα πρώτα μου βήματα σε πρόχειρες κατασκευές, μπάζα στην αυλή μου, τσίγκινες οροφές. Στην γειτονιά μου δεν είχε πάρκα,

τα δέντρα λιγοστά..., κομμένα σε παράξενα σχήματα... κατακρεουργημένα, Τα σκουπίδια ριγμένα σε τρύπια σακούλια.... να βρωμάνε ... να βρωμίζουν την ψυχή μου.

Δεν μπόρεσα ούτε στιγμή να περπατήσω στο πεζοδρόμιο... Παραπατούσα.... πάντα ένα αυτοκίνητο μου έκοβε το δρόμο, στο πεζοδρόμιο.

Δεν ήταν όμορφο το σχολείο μου. Στα τετράδια μου έγραφε να μην ξεχάσω τους όμορφους τόπους μου... δεν τους γνώρισα ποτέ... Μου έμαθαν να μισώ τους γύρω μου, να ντρέπομαι για το τι είμαι... Να πολεμώ να γίνω κάτι άλλο... κάτι που δεν γνώριζα... Έγραφα διαφορετικά και μιλούσα διαφορετικά... Τρομαγμένος...

Μου μιλούσαν για τον Θεό μας... τον καλύτερο Θεό... Τον δίκαιο. Αυτοί που φταινε θα πληρώσουν... Ποτέ κανείς δεν πλήρωσε....

Μεγάλωσα βλέποντας τους αλαζόνες και αδίστακτους να προχωρούν, τους τίμιους και ταπεινούς να δυστυχούν...

Έμαθα να ζω με την ασχήμια... την έκανα μέρος της ζωής μου την έκανα κουλτούρα μου...

Δεν με νοιάζει πλέον για τον δίπλα μου, τον γείτονα μου τον συνάδελφο μου, δεν με νοιάζει για κανένα... Εξάλλου εγώ, έχω το σπίτι μου, το αυτοκίνητο μου, την δουλειά μου... την ομάδα μου...

Είμαι Έτοιμος.... Ολοκληρωμένος Κύπριος Πολίτης...